Kimono dress to lounge...

Zondagochtend is...
sloten koffie, rustig aan, spelende kinderen, lekker ontbijten en wat hangen op de bank.
Dat is toch hoe het er in mijn verbeelding uitziet, haha.
In real life is zondagochtend...
veel te vroeg wakker, corn flakes uit een doos, het huis opruimen en helpen bij huiswerk.
Hoe zit dat bij jullie? 

Bon. Ik maakte een jurk. Een jurk voor de ideale zondagochtend. Een zondagochtend zoals ik het zou willen.


Een kimonojurk in superzachte double gauze van Atelier Brunette.
Het patroon, de pearl jurk, komt uit mijn favoriete naaimagazine, La Maison Victor.
Zoals ik van La Maison Victor gewoon ben, pas ik perfect in hun maat 38.
Ik hoefde niets aan te passen maar ontdekte wel een klein foutje in hun werkbeschrijving.
Als je deze jurk wil maken kijk je best even op hun website voor de rechtzetting.





Door de stofkeuze werd dit meer een jurk voor in huis. Met een andere stof kan je ook een totaal andere look creëren. Ik blijf dus niet bij één versie en ga op zoek naar een ideale stof voor een Pearl jurk om ook te dragen voor overdag zoals in school runs en lunch dates.


Ik zou een hele dag willen rondlopen/rondhangen in deze jurk.
Maar de plicht roept, ik ga me douchen en klaarmaken.



Nog een foto van de achterkant met split, supercomfy!



patroon: Pearl jurk uit La Maison victor

Reacties

  1. Inderdaad ideaal voor op zondag of gelijk welke andere dag waarbij je het huis niet uit moet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt en een prachtig stofje! Uit welke LMV komt dat patroon ? Ik vind het precies niet terug ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is slim gezien zeg... een jurk wordt een kamerjas!!!!
    ik denk dat ik je zo maar na zal apen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics